نقاشی ساختمان|بلکا|کاتالوگ بلکا|نقاشی ساختمان درتهران|بلکادرجه یک|نمایندگی و فروش بلکا درجه یک درتهران|نقاشی ساختمان قلی پور|نقاشی ساختمان بلکا|اجرای بلکا|نصب بلکا|نقاشی منزل|نقاشی منزل|نقاشی ساختمان درتهران|بلکادرجه یک|نصب بلکا|مدیریت قلی پور|نقاشی ساختمان قلی پور|نقاشی ساختمان رسول|نقاش ساختمان کرج قلی پور|بلکا در تهران قلی پور

روانشناسى رنگ‌ نقاشی ساختمان

روانشناسى رنگ‌ نقاشی ساختمان-کار نقاشی ساختمان, فروش بلکا, کار نقاش, طرز متر کردن در نقاشی ساختمان, آماده سازی نقاشی ساختمان, زیر سازی نقاشی ساختمان, ترکیب نقاشی ساختمان, ترکیب رنگها, ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمانی و ترکیب رنگ, درست کردن رنگ, برای رنگ پلاستیک چه باید کرد, رنگ کردن سالن,

 

نقاشی سالن

 

به گزارش فارس انسان به مجدد دیدن رنگ‌ها مجذوب رنگ‌ها می‌شود بی‌‏آن‌که عقل و خرد او در این جذبه نقشى داشته باشد و روانشناسى رنگ‌ها کوشش می‌کند که به‌یارى عقل و خرد این جذبه فارغ از عقل را کشف کند. رنگ یکى از شگفت‌‏انگیزترین صفات هستى است و یکى از عالی‌ترین مواهب الهى است که نامش رنگ بخشیدن به عالم هستى است. خالق بی‌همتا رنگ را نیز آفرید و آن را وسیله‌‏اى قرار داد براى تمایز اشیاء. هر نقشى که در زندگى هست داراى رنگى است و هر زندگى نشان از زندگى دارد.

رنگ‌ها معانى گوناگونى را بیان می‌کنند و می‌توان گفت رنگ‌ها یک زبان بین‌المللی‌اند.

اگر ما شرایط خاص جغرافیایى کشورها را که موضوعى منطقه‌‏اى است کنار بگذاریم، می‌بینیم که کوششى در خور تحسین نشده تا رنگ‌ها جهانى شوند. مثلاً سرخ رنگى گرم است و طول موج بالایى دارد این رنگ را ما می‌بینیم که وقتى شخصى مهم یا رهبر یا فرمانده‏‌اى در یک کشور مهمان است زیر پاى او پهن می‌کنند. در واقع زیرپاى بزرگان قوم پهن می‌کنند تا یک استقبال گرم و باشکوه را برپا کنند و می‌دانند که قرمز بیان عظمت، شکوه و جلال و قدرت را دارد. ما ندیدیم که یک قالى آبى یا زرد و یا سفید زیرپاى بزرگان مهمان پهن باشد. این‌ها علامتى است که رنگ‌ها به عنوان الفباى بین‌‏المللى ارتباطات تصویرى و ارتباطات رنگى در حال تکوین است. معنا و مفاهیم رنگ‌ها و ارزش‌‏هاى عاطفى آن‌ها بسیار مهم هستند. رنگ‌هایى هستند که دریافت ذهنى آن‌ها براى ما مبهم است. در این سایت ما سعى می‌کنیم به یک سرى از این مبهمات پاسخ دهیم. مفاهیمى که تا حدى مبهم هستند در بین ما مشترک هستند. چرا؟ ما از رنگى خوشمان می‌آید؟ یا چرا رنگى را رد می‌کنیم؟

به‌کاربردن عنوان روانشناسى رنگ‌ها زیاد درست به نظر نمی‌آید چرا که رنگ‌ها که روان ندارند تا ما بخواهیم روانشناسى آن‌ها را به‌دست بیاوریم بلکه غرض آن است که ما بتوانیم از طریق رنگ‌ها به تأثیرات و هنجار آن‌ها در ذهن و روان خودمان آگاه شویم. بنابراین روان از انسان هست و رنگ ماده‌‏اى است که در جهان به عنوان یک پدیده مغتنم حضور پیدا کرد. اصطلاح روان برابر است در زبان فرنگی‌ها با روح یا«SPRIT» در قرآن کریم آمده است یسئلونک عن‏‌الروح، قُل‌‏الرّوح من امر ربى».

«یعنی می‌پرسند از تو، از روح بگو، روح از امور خداست» و اما روانشناسى رنگ‌ها بررسى اثر رنگ بر جان و تن انسان را در موضوع خودش قرار داده است.

نظر به این‌که رنگ عبارت است از ارتعاش نسبی انرژی و ضبط آن، انرژی مغناطیسی و ضبط آن به وسیله سلول‌های محیطی که پس از انتقال آن به مغز اثر می‌گذارد و متظاهر می‌شود. اگر فردی که مورد آزمایش قرار می‌گیرد، معرفت سطحی داشته باشد به همان نسبت لذت می‌برد و اگر یا این‌که متنفر باشد و اگر معرفت علمی داشته باشد در سطح بالاتر به تحلیل می‌پردازد، سپس سود می‌برد. سرعت تحلیل طبعاً بستگى به تخصص و مهارت دریافت‌کننده و یا شنونده دارد. نتیجه آن‌که زیبائى و زیباپسندى در انسان یک امرى طبیعى است و انسان کلاً موجودى است زیباپسند و این‌گونه خلق شده زیباپسندى جزئى از نهاد او شده و بهره‏‌گیرى از آن بستگى به وراثت و اکتساب دارد.

روانشناسى رنگ‌ نقاشی ساختمان

به‌هرحال روانشناسى یک نوع انعکاس است. انعکاس یک پدیده که در طبیعت است و ما ناگزیر هستیم که آن راببینیم و با چشممان آن را لمس کنیم. بحث روانشناسى رنگ‌ها با این صحبتى که برایتان داشتم برمی‌گردد به این‌که اصولاً پایه روانشناسى رنگ‌ها یک بحث فیزیکى است، مطلقاً به سلیقه افراد ربطى ندارد، البته نه این‌که مطلقاً، بلکه یک مقدار محطاطانه صحبت کنیم و بگوییم تا حدى به سلیقه افراد ربط دارد ولى کلاً یک بحث فیزیکى است و به طول موج رنگ‌ها برمی‌گردد. رنگى هست که انسان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و رنگى که تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. این یک بحث فیزیکى است حالا گاهى هم رنگ‌ها هستند که ما خودمان در مقابل آن جبهه می‌گیریم و می‌خواهیم که امتحان کنیم و آزمایش کنیم. به‌هرحال اساس صحبت‌هاى امروز ما این است که روانشناسى رنگ‌ها بر پایه یک بحث فیزیک یعنى طول موج استوار است. شما بیم این را نداشته باشید که ما بحث فنى فیزیک یا شیمى را خواهیم داشت، نه ما در یک محیط حدوداً هنرى و فرهنگى قرار داریم و همین‌ها فقط اشاره می‌کنم که این رنگ‌ها که ما بحث خواهیم کرد دارای طول موج‌های مختلفی هستند.

طول موج به معنای بسیار ساده یعنی توان یک رنگ برای مورد توجه قراردادی افراد، رنگ قرمز توانش بسیار زیاد است و طول موجش بالاست و براساس واحدهایی که ما داریم (مثلاً میلی‌میکرو) می‌گویند ۶۵۰ تا ۸۰۰ میلی میکرو طول موج دارد یعنى بالاترین طول موج متعلق به رنگ قرمز است. بنابراین رنگ قرمز که طول موج بالا دارد کیفیت‌هاى خاص خودش بر اساس این طول موج است. کوتاه‏‌ترین آن‌ها ۳۹۰ تا ۴۳۰ میلی ‏میکرو هست که به رنگ بنفش مربوط هست همان پدیده‏‌اى که به نام‌هاى قرمز و نارنجى و زرد و سبز و آبى و نیلى و بنفش گفته می‌شود، این‌ها رنگ است و لاغیر یعنى سفید و سیاه را از این بحث جدا می‌کنیم. ما به این‏‌ها، رنگ نمی‌گوییم بلکه بی‌رنگ می‌نامیم. تا این‌جا به رنگ‌ها می‌گویند کروماتیک‌ها. بحث کروموتراپى یا رنگ‌‏درمانى هم از همین جا آمد، یعنى ریشه‌ی لغوى رنگ کروم است، کالر نیست، کالر یک لغت دیگر است که به وجود آمده به‌خاطر این‌که کارهاى نقاشى یا کارهاى هنرى را بتوانیم بیشتر بررسى کنیم، در حالى که کروم بیشتر ریشه صنعتى دارد. بنابراین فتوکروم یا کروموتراپى بحث رنگ‏‌درمانى است.

روانشناسى رنگ‌ نقاشی ساختمان

رنگ‌درمانى هم امروزه مایه امید بسیارى از انسان‌هایى است که به ناهنجارى روح و روان مبتلا هستند و ناگزیر باید زندگى کنند. بنابراین بزرگان قوم در این زمینه آمدند و از طریق کروموگرافى، رنگ درمانى این‌ها را معالجه کردند ما بحث‏مان بر می‌گردد به همین کروموگرافى. اولین رنگى که برایتان صحبت می‌کنم رنگ آبى است.

آبى تقدس و ایمان را براى ما نمایش می‌دهد و اشاره‌‏اى به فضاى آسمانى و لایتناهی وجود دارد. در ویژگى اسرارآمیز رنگ آبى سکوت و ملایمت و آرامش وجود دارد.

طول موج رنگ آبى کوتاه و اثرش ملایم و ساکن است. با سازهایى مانند نى و فلوت برابرى می‌کند. فلوت که برگرفته از نى است اولین سازى است که انسان شناخته است و به قولى روزى روزگارى انسان از نیزارى می‌گذشته نوائى حزن‏‌انگیز از سوى نیزار می‌شنود و متوجه می‌شود که این باد است که در نى بریده‌‏اى می‌دمد و این صوت که حزن‏‌انگیز است و آرامش را به وجود می‌آورد. تابلویى که می‌بینند از نقاش روسیه است که یک بانوى روس را نمایش می‌دهد با لباس‌هاى محلى و براى ایجاد فضایى آرام و ملایم از رنگ‌هاى آبى ملایم حتى سرخ‌هاى خیلى کم رنگ سود می‌جوید. صداى نى دعوت به تأمل و سکوت دارد. این رنگ با دایره برابر است. فرمى که منحنی‌وار و آرام از کنار ما می‌گذرد و بدون این‌که به چشم ما اخطارى می‌دهد به حرکتش تا بی‌نهایت ادامه دهد. تابلویى است از پاپلو پیکاسو در دوران آبى این هنرمند که در پرونده این هنرمند شاخص است.

      • نقاشی ساختمانی قلی پور آماده ارائه خدمت به شرکتها و مجالسها و بیمارستانها و تمام ارگانهای دولتی -بازرگانی -تعاونی میباشد
         

        تلفن تماس برای پذیرش خدمات :

         ۰۹۱۲۷۶۸۰۳۵۴-–۰۹۳۷۴۹۱۹۶۷۶ آقای قلی پور
        روانشناسى رنگ‌ نقاشی ساختمان