رنگ آمیزی بلکا

رنگ آمیزی بلکا تهران و شهریار با مدیریت بابک قلی پور

رنگ آمیزی بلکا-,آموزش تصویری سنگ نما در نقاشی ساختمان ,ترکیب و ساخت رنگ نباتی در نقاشی ساختمان ,مرکز فروش وسایل نقاشی ساختمان در شهریاردر اصفهان ,بزرگترین اکیپ مجرب نقاشی ساختمان در شهریاردر تهران ,دانلود نمونه قرارداد نقاشی ساختمان در شهریارموجود در سایت ,شرکت مجری ساختمان شهریار ,نقاشی ساختمان در شهریارو کلیه تزییناتی ساختمان ,نقاشی ساختمان در شهریارنقاش ساختمان ,نقاشی ساختمان.

بتونه فوری

نقاشی ساختمان در اقاقیا

نقاشی ساختمان در اقاقیا

به صورت آماده در قوطی های ۱و۴و۲۰کیلویی به بازار عرضه می شود.این بتونه به رنگهای قرمز وسفید می باشد و با تینر فوری ۱۰۰۰۰رقیق می شودتا قبل از استفاده با کاردک ولیسه وپیستوله می باشد ولی به علت زود خشک شدن فرد کارگر که با کاردک و لیسه عمل بتونه زدن را انجام می دهد،بتونه فوری فقط برای کارهای پوششی استفاده می شود.این بتونه بهتر است که روی سطح کار پاشیده شود.البته بعضی از رنگ کاران رنگ پلاستیک را با مل مخلوط کرده.بتونه پلاستیک ساخته و سطح کار را ماستیک میکنندکه استفاده از آن توصیه نمی شود.

برای برطرف کردن لکه هایی که به صورت ترکهای ریزی هستندباید از بتونه استفاده کنیم ساخت بتونه ونحوه ترک همانطور که قبلا گفته شد بتونه به دو صورت روغنی و غیر روغنی تهیه میشود.

۱-بتونه روغنی برای دیوار هایی که ازپوشش رنگ روغنی برخوردار مورد استفاده قرار میگیرند.

۲-بتونه غیر روغنی برای دیوار هایی که رنگ پلاستیک دارند مورد استفاده قرار میگیرند.

یادرآوری:باید توجه داشته باشید که باید از رنگ روغنی باق استفاده نماید.در غیر اینصورت بتونه حالت چروک مانند شود.اضافه کردن روغن الیف الزامی وحتمی نمی باشد.در این مرحله دیگر بتونه روغنی آماده استفاده می باشد.

در ترکهایی که بزرگتر از مویی هستند مانند شکل زیر که از پوشش رنگ روغنی بوجود آمده،برای رفع آن باید ابتدا نوک کاردک مقداری از گچ را تراشیده تا بتوانیم در هنگام بتونه کردن محل بتونه به دیوار نفوذ کند.پس از اینکه بتونه خشک شد برروی آن سنباده زدیم سطح مورد نظر برای رنگ آمیزی آستر آماده می شود.

بتونه رنگ پلاستیک

نقاشی ساختمان در عظیمه

نقاشی ساختمان در خیابان زنبق

برای آماده و تهیه بتونه پلاستیک:ابتدا پودر مل را برروی تخته بتونه بصورت کله قندی ریخته وسپس پودر بتونه را از وسط به صورت گرد در آورده و وسط آن را مقداری آب ریخته و سپس پودر مل را با آب بخوبی مخلوط تا به صورت خمیری در آید.پس از این مرحله به آن رنگ پلاستیک اضافه می نمایم که مجددا آن را مخلوط کرده تا به صورت خمیری یک دست در آید از این بتونه فقط برای درز ها ولکه گیری بر روی دیوار ها و سقفها که بخواهیم آن را بارنگ پلاستیک رنگ آمیزی نمایم استفاده می شود.درصورتی که سقف ویا دیوار ها دارای لکه هایی بزرگ که براثر رطوبت پیش آمده وگچ آنها ریخته ویا طبله کرده ونمی توان آنها را با بتونه پر نمود،بهتر است ابتدا روی آن را تراشیده و سپس محل را نمدار کرده و با گچ پر کرده پس از خشک شدن، محل روی آنرا با بتونه کشیده و کاملا با لیسه صاف می نمائیمتاهم سطح دیوار گردد وسپس با زدن سنباده محل را برای زدن  رنگ آستری آماده می نمائیم.

یادآوری:در هنگامی که درزها ویا لکه هارا باگچ لکه گیری می نمائیم بایستی به مدت ۲۴ساعت صبر کنیم تاگچ خشک شده وسپس روی آن رابتونه نماییم در صورتی که گچ خشک نشده باشد در روی آن را بتونه از روی سطح کار میریزد.

انواع بتونه:

بتونه همانطور کهدر قسمتهای این فصل شرح داده شد خمیری نرم وچسبناکی است که به کندی در هوا خشک می شود و در نقاشی برای پر کردن درزها و ترکها و شکافها و منافذریزی که در دیوار ها و چوب و درب و پنجره های آهنی وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

بتونه شیشه:که از پودر کربنات کلسیم و روغن بزرگ تهیه می شود ودر مجاورت هوا به سرعت خشک و سخت می شود حسن این نوع بتونه در این است که اگر مقداری روغن بزرگ به آن اضافه نمایم و مجددا آن را ورز دهیم به صورت خمیر نرم و قابل استفاده در می اید.

بتونه آبی:که برای آبندی شیشه های آکواریوم مصرف می شود و از مخلوط کردن پودر اکسید سرب با روغن بزرگ تهیه می شود.

زیبا سازی ساختمان با رنگ روغنی و پلاستیک قلی پور

زیبا سازی ساختمان با رنگ روغنی و پلاستیک قلی پور

بتونه و گلیسرین واکسیدسرب:که از مخلوط کردن اکسید سرب و گلیسرین تهیه شده و درمقابل آب،اسید وقلیا مقاوم بوده وپس از ۴۵دقیقه سفت می شوداز این نوع بتونه جهت چوب،شیشه،سرامیک،چینی و اشیاسنگی استفاده می گردد.

گردبتونه:تشکیل شده از آرد سفید رنگی شامل چهار قسمت رنگی گچ پخته و یک قسمت صمغ عربی است و درموقع استفاده آنرا به صورت آب و یا محلول اسید بوریک به صورت خمیر درآروده و با آن اشیا ظریف ساخته شده از سنگ  سفید،چینی وشاخ سفید را بتونه می کنند.

برای اینکه بتونه ترک نخورد بهتر است به مواد بتونه شکر و سفیده تخم مرغ اضافه نمود که ترک برمی دارد و همچنین بسیار محکم می شود.