نقاشی ساختمان|بلکا|کاتالوگ بلکا|نقاشی ساختمان درتهران|بلکادرجه یک|نمایندگی و فروش بلکا درجه یک درتهران|نقاشی ساختمان قلی پور|نقاشی ساختمان بلکا|اجرای بلکا|نصب بلکا|نقاشی منزل|نقاشی منزل|نقاشی ساختمان درتهران|بلکادرجه یک|نصب بلکا|مدیریت قلی پور

نقاشی ساختمانی تهران سر،گلها

نقاشی ساختمانی تهران سر،گلها- روش اجرای نقاشی ساختمان, روش اجرا نقاشی ساختمان, درصد نقاشی ساختمان, پرژه نقاشی ساختمان, پروژه نقاشی ساختمان, رنگ در ساختمان, رنگ در ساختمانی, رنگ در نقاشی ساختمان, رنگ در خانه, نقاشی ساختمون, نقاشی ساختمانها, رنگ نمه, رنگ نما, نقاشیساختمان,

مایع رنگینی که روی سطح چوب را می پوشاندکه این مایع رنگین پس از خشک شدن به شکل یک قشر سخت و غیر شفاف روی چوب باقی می ماند و به کلی نقش چوب را می پوشاند و تشخیص چوب را غیر ممکن می کند .رنگهای غیر شفاف خود به دسته های زیر تقسیم می شوند:

رنگ روغنی: رنگ روغنی ترکیبی است از پودر رنگ، حلال، روغن جلا، اسکاتیف، مواد انعطاف دهنده و غیره است که به نوع پودر رنگ دارای رنگهای متفاوتی است.رنگ روغنی به دو دسته مات و براق تقسیم میشود.برای زدن رنگ روغنی لازم است سطح چوب را به روغن الیف آغشته و سپس با بتونه روغنی پر نموده و آن را رنگ نمود.حلال این نوع از رنگها تینر روغنی می باشد.از این رنگ برای مصارفی که در معرض رطوبت قرار می گیرند مانند: در و پنجره های ساختمان ، کابینت آشپز خانه و کلاً اشیای قابل شستشو استفاده می شود

۱_انامل

نقاشی ساختمانی تهران سر،گلها

نوعی جلای غیر شفاف است که بافت چوبی را مخفی می کند و در عوض رنگ مطلوبی به آن می دهد. انامل خیلی سخت و دارای قابلیت ارتجاعی خوبی می باشد. این جلا در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوم است.انامل را می توان به وسیله تینر رقیق کرد.

۲_ رنگ پلاستیک

ماده اصلی این رنگها مواد شیمیایی پلاستیکی است که در آب قابل حل است. این رنگها در مقابل رطوبت و حرارت دواوم ندارند. از این رنگها روی سطوح گچی و سیمانی و…. استفاده میشود.

بتونه به موادی گفته میشود که برای پر کردن خلل و فرجها، ترک خوردگیها، زدگیها، پوشاندن سر پیچها و میخها و به دست آوردن سطحی صاف و یکنواخت به کار میرود.

به طور کلی در انتخاب بتونه یاید موارد زیر رعایت شود:

۱_ محلی که قرار است با بتونه پر شود

۲_ نوع چوبی که با بتونه پر شود

۳_ نوع رنگی قرار است با بتونه پر شود

۴_ نوع آستر همرنگی که قرار است تغییر رنگ در زمینه چوب به وجود آورد

بتونه های مورد مصرف در صنایع چوب :

۱_ بتونه چوب

۲_ بتونه همرنگی

بتونه چوب: این بتونه ماده ای است ژله مانند و شفاف که از ترکیب سلولز و مواد رقیق کننده به دست میاید . از این بتونه برای پر کردن زدگیهای کوچک و خلل و فرج چوبهایی درشت بافت استفاده میشود. حلال آن تینر فوری و رقیق شده آن میتواند کار سیلر را انجام دهد. شفافیت این بتونه باعث میشود که در زیر رنگهای شفاف تا عمق روزنه ها آشکار شود و زیبایی چوب را افزایش دهد. سطح مورد نظر را با تینر یا محلول رقیق شده نیترو سلولز میپوشانند. بعد از خشک شدن آن سطح بتونه شده باید سنباده شود تا فقط بتونه داخل روزنهای چوب باقی بماند. بعد از پرداخت کار میتوان سطح کار را آستری زد و یا رنگ کرد.

بتونه همرنگی

نقاشی ساختمانی تهران سر،گلها

این بتونه از مخلوط گلهای معدنی( رنکهای معدنی) آرد سریش یا سریشم و آب به دست میاید . از این بتونه برای پر کردن حفره ها و کنده کاریها ی چوبهایی که بر روی آنها رنگهای شفاف و یا آستری هم رنگی میخورد و به منظور همرنگ کردن آنها با قسمتهای دیگر چوب استفاده میشود

رنگینه های معدنی که در تهییه این بتونه به کار میرود

_ گل مل : که به رنگ سفید متمایل به زرد است و بیشترین سهم در تهییه بتونه را دارد .

_ گل اخرا : یا اکسید آهن که به رنگ مایل به قهوه ای است .

_ گل امرا : که به رنگ قهوه ای تیره است .

_ گل ماشی : به رنگ متمایل به نارنجی است .

_ لاجورد : که به رنگ آبی تیره ( لاجوردی ) است .

_ گل زرد کرم: به رنگ زرد سیر است .

_ گل سینکا : که پودر خیلی نرم و به رنگ سفید است .

در تهیه بتونه های همرنگی ازدوده نیز استفاده میشود . از دوده به عنوان رنگ سیاه استفاده میشود .بهترین نوع دوده یدون چربی است ( دوده سوئدی) . باید توجه داشت که در ساخت بتونه غلظت آن بسیار مهم است . هر چه رقت بتونه زیاد باشد چسبندگی آن نیز بیشتر خواهد شد ولی در عوض نشست آن بیشتر خواهد شد . و بعد از پرداخت در محل بتونه شده گودی به وجود میاید برای اینکه بتونه نشست بشتری داشته باشد میتوان بتونه را در دو مرحله بر روی کار زد .ابتدا بتونه را رقیق کرده بر روی کار میزنیم و پس از خشک شدن و در مرحله بعد میتوان از بتونه غلیظ استفاده کرد .

بتونه روغنی : این بتونه را میتوان به دو صورت رنگی و سفید تهیه کرد که نوع سفید آن همان بتونه شیشه است که برای محکم کردن شیشه از آن استفاده میشود .

بتونه های ذکرشد

نقاشی ساختمانی تهران سر،گلها

 آماده ارائه خدمات به انواع شرکتها ، نهادها ، بیمارستان ها ، شهرداری ها و غیره
آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت

تماس با ما : ۷۶۸۰۳۵۴ – ۰۹۱۲ * بابک قلی پور