پوشش های سلولزی در پوشش های ساختمانی

 

پوشش های سلولزی طیفی از پوشش های ساختمانی هستند که علاوه بر جلوه ای زیبا مزایای زیادی دارند و در عین حال با استقبال زیادی از طرف مصرف کنندگان خانگی روبرو نشده اند. پوشش های سلولزی از الیاف مصنوعی /سلولز/رزین های ساختمانی/آراینده های معدنی /پیگمنتهای مقاوم /روان کننده های و سایر افزودنیها تشکیل شده که بوسیله ماله های فلکسی گلاس بر روی سطوح اجرا می شود.

پوشش های سلولزی در پوشش های ساختمانی

پوشش های سلولزی در پوشش های ساختمانی

این نوع پوشش دارای مزایائی است :

زیرسازی کمتری نسبت به سایر پوشش های ساختمانی نیاز دارد. بر روی سطوح گچ و خاک نیز مستقیما قابل اجراست. البته گچ و خاک باید با کیفیت مناسب و بدون پستی و بلندی و زدگی باشد.

قابلیت اجرا بر روی تمامی سطوح (تقریبا) را دارد.

سرعت اجرای مناسبی دارد.

نقاش ساختمان در البرز

پوشش های سلولزی در پوشش های ساختمانی

بدون بو و ریخت و پاش است و در مواردی که کار فرما در محل کار ساکن است از ناحیه اجرای این پوشش اذیت نمی شوند.

رنگ ابزار و گچ بری ها به صورت پتینه

پوشش های سلولزی در پوشش های ساختمانی

تنها پوشش رفع کننده اغلب ترک های ساختمانی است و ترک ها وعیوب غیر قابل رفع (تقریبا) در زیر پوشش ضخیم خود پنهان می کند.

مهمترین مزیت این پوشش عایق بودن است.

با جذب صداهای داخلی و خارجی ساختمان که از طریق دیوارها وارد ساخت میشود (بین ۳۰ تا ۵۰درصد) تا حدود قابل قبولی محیط را اکوستیک می کند.

عایق بسیار مناسبی برای سرما و گرماست و باعث کاهش قابل توجه مصرف لوازم سرمایشی و گرمایشی ساختمان می شود.

موارد بالا مهمترین مزیت های این نوع پوشش است.

با وجود این مزایا استقبال بالایی از این پوشش برای مصارف خانگی نشده است. این استقبال کم احتمالا به دلایل زیر است.

به رغم ادعای سازندگان این نوع پوشش قابلیت شستشو همانند رنگ روغنی را ندارد. برای ضد آب کردن کامل این پوشش نیاز به مراحل اضافی و پرهزینه است که علاوه بر هزینه بالا تخصصی نیاز دارد که معمولا نصابان این پوشش از آن برخوردار نیستند. برای ضد آب کردن کامل این پوشش نیاز به اجرای یک لایه نیم پلی استر می باشد که هزینه تمام شده را بالا می برد و در محیط های بسته و دارای تهویه ضعیف اجرای نیم پلی استر خطرناک است.

البته اکثر رنگ های انتخابی این پوشش اصطلاحا چرک تاب است و شاید سالها نیاز به نظافت نداشته باشند و با ابر و شامپو فرش و با ملایمت می توان سطح این پوشش را نظافت کرد . سطح این نوع پوشش بعد از اجرا صاف نیست حالت پفکی دارد و شاید این حالت مورد پسند طیفی از مصرف کنندگان نباشد.

عده ای از مصرف کنندگان این نوع پوشش را در مغازه ها و یا مکان های عمومی دیده اند و با دیدن رنگ های تند و شلوغ این پوشش در مغازه ها تصور دارند که این نوع پوشش جلف است که این تصور غلطی است و این پوشش همانند دیگر پوشش های ساختمانی از رنگ سفید یک دست تا سیاه یک دست و انواع رنگ های ساده و ترکیبی و روشن و تیره را دارا می باشد و شاید از لحاظ گستردگی طیف رنگ در بالاترین سطح در پوشش های ساختمانی قرار دارد.

از دیگر مواردی که باعث بدبینی به این پوشش شده : وجود موارد تقلبی این پوشش (ضایعات پارچه آسیاب شده و چسب) و وجود نصابان ناشی و سود جویانی است که با مواد تقلبی و کیفیت پائین این پوشش را (با قیمت هائی کمتراز بازار) اجرا می کنند و بعد از مدتی مصرف کننده را با مشکلات زیادی مواجه می کنند.

شاید همت سازندگان این پوشش در تولید مواد با کیفیت (موادی با سطح صاف تر پس از اجرا و قابلیت بالاتر شستشو) و معرفی گسترده این نوع پوشش به مصرف کنندگان از طرف سازمانهای دولتی و مطبوعات (به عنوان پوششی سازگار با محیط زیست و کم کننده مصرف انرژی خانگی) باعث شناخت این نوع پوشش و استقبال گسترده از این نوع پوشش گردد.

,پوشش سلولزی,پوشش سلولزی,پوشش سلولزی رومانا,بهترین پوشش سلولزی,پوشش سلولزی جدید,پوشش سلولزی عکس,نصاب پوشش سلولزی,دستگاه پوشش سلولزی,طرح پوشش سلولزی,پوشش سلولزی صادرات,پوشش سلولزی بلکا,عکس پوشش سلولزی,انواع پوشش سلولزی,وسائل پوشش سلولزی,بلکا پوشش سلولزی,اجرای پوشش سلولزی,پوشش های سلولزی,طرح توجیهی پوشش سلولزی,دستگاه تولید پوشش سلولزی,طرح پوشش های سلولزی,پوشش سلولزی هر کیلو,انواع رنگ پوشش سلولزی,خط تولید پوشش سلولزی,پوشش های سلولزی توسکا,خرید دستگاه پوشش سلولزی,پوشش سلولزی – انرژی – دکوراسیون,پوشش های سلولزی درجه یک,طرح توجیهی پوشش های سلولزی,طرح پوشش های سلولزی دیواری,قیمت هر کیلو پوشش سلولزی,طرح توجیهی پوشش های سلولزی,مراحل تولید پوشش های الیافی و سلولزی,گالری عکس پوشش های سلولزی ساختمان,فروش دستگاه دست دوم پوشش سلولزی,اجرای پوشش سلولزی بدون بو و کثیف کاری,عکس های پوشش های سلولزی,سلولزی,رنگ سلولزی,جوشکاری سلولزی,پوشال سلولزی,الیاف سلولزی,پوششهای سلولزی,دستمال سلولزی,عکس سلولزی,ململ سلولزی,پد سلولزی,شیمیایی و سلولزی.,سلولزی خورشیدی,صنایع سلولزی,کولر سلولزی,