آشنایی با انواع رنگ روغنی و پلاستیک

آشنایی با انواع رنگ روغنی و پلاستیک-نقاشی ساختمان شهریار درتهران, رنگ و نقاشی ساختمان شهریار, نقاشی درب ساختمان, آموزشگاه نقاشی ساختمان شهریار, طرحهای نقاشی ساختمان شهریار, نقاشی داخلی ساختمان, نقاشی ساختمان شهریار .پتینه, تصاویر نقاشی ساختمان شهریار, البوم نقاشی ساختمان شهریار, دستمزد نقاشی ساختمان شهریار,

رنگ ها دو نوع هستند: رنگ روغنی و رنگ پلاستیک

رنگ روغنی در مواردی استفاده می شود که تابش مستقیم آفتاب یا بارش مستقیم برف و باران وجود داشته باشد. ولی رنگ پلاستیک به خاطر مخلوط شدن سریع آن با آب و استقامت کم آن، فقط در سقف اتاقها استفاده می شود چون به هیچ عنوان آب و نور خورشید مستقیما به آن نمی تابد.

آشنایی با انواع رنگ روغنی و پلاستیک

خصوصیات رنگ مولتی کالر Multi color
خصوصیات رنگ مولتی کالر Multi color
فوق العاده تزئینی:
طرحهای متنوع در رنگ های مختلف،بافت ویژه رنگ،مات یا کم جلا بودن رنگ زمینه (مشکلاتی از قبیل موج و خرابی سطح زیر کار را در خود محو می کند)به دلیل قطر کم رنگ قابل اجرا بر روی گچبریها یا سطوحی که بر روی انها کار هنری انجام شده است،می باشد.

ضخامت کم:
بافت زمینه+دانه های رنگی بر روی فیلم کمتراز یک میلی متر

قابلیت ترمیم:
در هر ابعاد مانند سطح اولیه و هماهنگ با سطوح مجاور

به سطح زیرین قابلیت تنفس می دهد:
به خاطر پوشش لایه بر لایه به سطح زیرین کمک می کند تا ذرات میکروسکوپی بخار آب سطح کار ازآن خارج شده و باعث پوسته شدن و زرد شدن و یا شوره زدن رنگ نگردد.

قابل اجرا بر روی تمام سطوح:
بر روی تمام سطوح به سادگی قابل اجرا می باشد(گچ،سیمان،بتون،آهن،چوب،رنگ پلاستیک ،رنگ روغن ،کنیتکس و…)

سرعت بالا در اجرا:
به علت وجود تکنولوژی بالا در ساخت دستگاه های اجرایی این رنگ،سرعت قابل توجهی در اجرای رنگ بر روی سطوح به وجود امده است که تا روزی ۱۵۰متر مربع بر روی سطوح اماده قابل اجرامی باشد و امکان پوشش دهی بر روی سطوحی که دور از دسترس می باشد ایجاد شده است مثل:لوله ها و رادیاتورها و…
چسبندگی بالا:
قدرت چسبندگی بسیار بالایی بر روی سطح زیر کار دارد

قابل شستشو:
مقاومت عالی در برابر رطوبت و سایش(۱۰۰۰ سیکل شستشو)
آنتی گرافیتی
مقاومت عالی دربرابر رنگ بری اشعه ماورای بنفش (۱۰۰۰ساعت )امکان جابجایی وسایل نصب شده بدون تغییر رنگ محسوس با سطوح مجاور.

ضربه پذیر و مقاوم در برابر تغییر حجم سطوح با قالبها:
به علت کشش سطحی بالا ،این رنگ تا حد زیادی در مقابل تغییر حجم سطح زیرین مقاومت کرده وبه علت نرم بودن درمقابل ترک خوردگی مقاومت می کند.

آنتی استاتیک:
ذرات معلق هوا ودودها را به خود جذب نمی کند و مخصوصا برای محیط هایی که پر ترافیک ویا پر رفت وآمد هستند بسیار مناسب می باشد(مناطق مرکزی ، راه پله ها و….)
آنتی با کتریال:
به علت مواد تشکیل دهنده این رنگ زمینه مناسب برای رشد باکتری میکروبها، قارچها کپک ها ،جلبک ها،خزه ها وغیره فراهم نمی باشد واین رنگ را می توان هایجنیک نیز نامید وبسیار مناسب برای بیمارستانها ،درمانگاهها ومراکز پزشکی می باشد.
کم بو یا بی بو:
پس از اجرا، بعد از مدت کوتاهی بویی در محیط باقی نمی ماند (از هیچ نوع حلال تینری و یا افزودنی های شیمیایی بو دار در این رنگ استفاده نمیشود)
در مدت کوتاهی خشک می شود:
برروی سطوح گچی و سیمانی کمتر از ۱ ساعت وپس از گذشت ۳ روز کاملا خشک میشود و از ان پس قابل شستشو می باشد

 

الف) رنگ روغنی:

رنگ کردن ابزار ها

رنگ کردن ابزار ها

مات – روشن – براق – کدر ( مشکی )

آشنایی با انواع رنگ روغنی و پلاستیک

مات: به رنگهایی گفته می شود که درخشش خیلی پایینی دارند و غلظت روغن در آنها کم است و بیشتر برای آستر کارها استفاده می شود.

روشن: بیشتر به رنگهایی گفته می شود که به عنوان ماده رنگ، با رنگ سفید آمیخته می شود.

براق: به رنگهایی گفته می شود که درخشش آنها در مقابل نور بیشتر و حرکت آن روانتر است و لیزی آن بیشتراست و غلظت روغن در این نوع رنگ، بیشتر از بقیه رنگها است.

کدر : به رنگ سیاهی که به عنوان ماده رنگ با رنگهای دیگر آمیخته می شود و برای پوشش بیشتر کار و نبودن براقی زیادی استفاده می شود.

ب) رنگ پلاستیک :

رنگ پتینه و طراحی ساختمان

رنگ پتینه و طراحی ساختمان

پلاستیک و نیمه پلاستیک

( در بازار به ۲ صورت در بازار یافت می شود)

نیمه پلاستیک به خاطر اینکه در آن غلظت چسب چوب کمتر است، چسبندگی آن نیز کمتر و استقامت آن بسیار کم است ولی رنگ تمام پلاستیک که در آن از چسب چوب بالایی استفاده شده و چسبندگی آن و زیبایی آن بسیار بیشتر از نیمه پلاستیک است.

توصیه: از رنگ تمام پلاستیک استفاده می شود.

آشنایی با انواع رنگ روغنی و پلاستیک

رنگ آمیزی دیوار , رنگ آمیزی سقف , رنگ آمیزی اتاق , رنگ آمیزی اتاق خواب , رنگ آمیزی اتاق کودک , رنگ آمیزی پارکینگ , رنگ آمیزی راه پله , رنگ آمیزی در و پنجره , رنگ آمیزی اتاق نشیمن , رنگ آمیزی اتاق پذیرایی , رنگ آمیزی نمای ساختمان

*** رنگ آمیزی خانه , رنگ آمیزی منزل , رنگ آمیزی مسکن , رنگ آمیزی آپارتمان , رنگ آمیزی مغازه , رنگ آمیزی دفتر کار , رنگ آمیزی مسکن مهر , رنگ آمیزی محل کار , رنگ آمیزی اداره , رنگ آمیزی انبوه ساز

*** رنگ آمیزی مناسب , رنگ آمیزی ارزان , رنگ آمیزی فوری , رنگ آمیزی با کیفیت

آشنایی با انواع رنگ روغنی و پلاستیک

 نقاشی تهران و نقاشی کرج

*** نقاشی در تهران , خدمات ساختمانی در تهران , رنگ آمیزی در تهران , رنگ کردن در تهران , نقاشی خانه در تهران , نقاشی ساختمان در تهران , نقاشی آپارتمان در تهران , نقاشی اتاق در تهران

*** نقاشی در کرج , خدمات ساختمانی در کرج , رنگ آمیزی در کرج , رنگ کردن در کرج , نقاشی خانه در کرج , نقاشی ساختمان در کرج , نقاشی آپارتمان در کرج , نقاشی اتاق در کرج

آشنایی با انواع رنگ روغنی و پلاستیک

 رنگ کردن و رنگ کاری ساختمان

رنگ کردن خانه , رنگ کردن ساختمان , رنگ کردن مسکن , رنگ کردن آپارتمان , رنگ کردن دیوار , رنگ کردن سقف , رنگ کردن اتاق , رنگ کردن اتاق خواب , رنگ کردن منزل , رنگ کردن مغازه , رنگ کردن اتاق کودک , رنگ کردن دفتر کار , رنگ کردن مسکن مهر , رنگ کردن محل کار , رنگ کردن اداره , رنگ کردن پارکینگ , رنگ کردن راه پله