آموزش نقاشی ساختمانی

آموزش نقاشی ساختمانی-کاتولوگ نقاشی ساختمان شهریار, کاتولوگ نقاشی ساختمان شهریار در تهران, کاتولوگ مولتی کالر, مولتی کالر و کاتولوگ, نقاش در ساختمان شهریار, نقاشی ساختمان شهریار بلکا, نقاشی ساختمان شهریار گلها, نقاشی ساختمان شهریار شعبه دیگری ندارد, نقاشی ساختمان شهریار در ایران, نقاشی ساختمان شهریار ایران, نقاشی ساختمان شهریار خوب و تمییز, نقاشی ساختمان شهریار درجه یک, نقاشی ساختمان شهریاری درجه یک, نقاشی ساختمان شهریار باقرارداد رسمی,

 

پیش از آغاز کار ابزار مورد نیاز نظیر سمباده – برس – قلم مو – غلطک-حلال – کاردک و سایر ابزار مورد نیاز را تهیه نمایید. در ابتدا با استفاده از سنباده کشیدن و تیغ زدن بر سطح دیوار سطح کار را کاملا صاف و صیقلی نمایید.

اگر گچ دیوار به سبب رطوبت به حالت ورقه ای و یا باد کرده در آمده است ابتدا باید آنها را با کاردک پهن یا برس سیمی ترمیم کرده و در صورت نیاز با یک لایه گچ، سطح را صاف و هموار نمایید . سپس روی ان را با کاردک بکشید تا تکه های اضافی ریخته شود.

سپس روغن زیر کار بر سطح دیوار می زنیم اینکار موجب می شود گچ دیوار سفت شده و از ترک خوردن جلوگیری کند همچنین دیوار اماده بتونه و آستر شود. از فواید دیگر روغن زیر کار ایجاد انسجام در لایه های رنگ بر دیوار است.

بعد از خشک شدن روغن زیر کار در این مرحله باید دیوار بتونه شود که با توجه به نوع کار یک یا دو دست بتونه می شود.

طرز تهیه بتونه:

کلا دو نوع بتونه داریم.نخست بتونه معمولی که مخصوص دیوارهای رنگ پلاستیک است که ساخت آن بدین صورت است که ابتدا مقداری پودر مل را روی تخت می ریزیم سپس مقداری آب ریخته و با هم مخلوط می کنیم . دوم بتونه روغنی که در ساخت ابتدا روغن الیف و پودر مل را با هم مخلوط می کنیم . در ادامه رنگ روغن به ان اضافه می کنیم. لازم به ذکر است اضافه کردن روغن الیف به آن الزامی نیست اما حتما باید رنگ روغن براق در بتونه روغنی استفده کنیم و گرنه بتونه به صورت چروک در آید.و اگر می خواهید بتونه سفت شود مقدار پودر را اضافه کنید .

آموزش نقاشی ساختمانی

بعد از آنکه بتونه آماده را خوب ترکیب کردید خرابی و شیارهای روی دیوار را با استفاده از بتونه پرنمایید و با کاردک مخصوص بتونه را از بالا به پایین روی شیارها بکشید . شیارهای کوچک را با همین روش بتونه کاری نمایید ولی شیارهای بزرگتر را از ابتدا تراشیده و از ذرات گچ و رنگ پاک کنید و سپس آن را مرطوب کنید و باکاردک بتونه را در جهت شیار روی آن بکشید و در صورتی نیاز چند بار تکرار کنید چرا که بتونه ها پس از خشک شدن در شیار یا حفره اندکی جمع می شود. لذا بایستی پس از حدود یک ساعت مجدد بتونه کاری شود در آخر پس از خشک شدن بتونه روی آن را با سنباده نرم هموار کنید تا سطح سنباده بسیار صاف و عاری از لکه شود.قیمت نقاشی ساختمانقیمت نقاشی ساختمانقیمت نقاشی ساختمان

سنباده کاری دیوارهای بتونه شده ایجاد گردو خاک بر روی دیوار می کند و نیاز است قبل از رنگ آمیزی دیوارو یا آستر با یک دستمال نمناک سطح دیوار را از گرد و خاک پاک کنیم.

آستر زدن:

پس از هموار سازی بتونه و پاک سازی آن نوبت به آستری می رسد که معمولا پیش از رنگ کاری بر سطوح دیوار زده می شود . دقت نمایید، ممکن است آستری از رنگ آستر مخصوص استفاده گردد و یا از همان رنگ اصلی استفاده گردد که در هر دو صورت به آن آستر می گویند رنگ آستر سطح بسیار خوبی را برای رنگ آمیزی نهایی بوجود می اورد و قصور در استفاده ازآستری به چسبندگی نامناسب رنگ نهایی منجر می شود و ممکن است مجبور شوید آن را مجدد رنگ بزنید.

رنگ آستری سایه های ناشی از روی هم افتادن چند دست رنگ را کاهش می دهد و رنگ یکنواخت تری را بوجود می آورد. رنگهای آستری باید تا هنگام نزدیک شدن به رنگ اصلی روشن شوند.

آموزش نقاشی ساختمان

آموزش نقاشی ساختمان

پس از رنگ استری نوبت به لکه گیری و موج گیری می رسد که این مرحله با بتونه مخصوصی صورت می گیرد این مرحله از اصلی ترین مراحل رنگ امیزی است که هر چقدر به انجام رسد نقاشی با کیفیت و زیباتری نمایان خواهد شد. پس از لکه گیری باید یک سنباده کاری نرم روی دیوارها کشیده شود و مجددا گردو خاک دیوارها توسط پارچه مرطوب گرفته شود تا سطح کار آماده آستر دوم شود.تغییر نوع رنگ از این مرحله به بعد ناممکن است.

و مرحله پایان نقاشی – رنگ رویه یا دست سوم- را بروی دیوار می زنند و مراحل کار نقاشی به پایان می رسد.

رنگ آمیزی با دو روش با قلم مو و غلطک انجام می گیرد که به شرح هر یک بطور جداگانه می پردازند در روش اول در استفاده از قلم، ابتدا موهای قلم مو را روی انگشتانتان به جلو عقب بکشید این کار موها را باز و بسته کرده و ذرات یا گرد و خاک را پاک می کند. قلم مو را به راحتی از نزدیک قاعده دسته در دست بگیرید و نصف طول موهای قلم را در ظرف رنگ فرو کنید و با قلم مو به آرامی به کناره ظرف بدنه ضربه بزنید. هنگامی که قلم مو را روی سطح دیوار می کشید فشار فقط باید به اندازه ای باشد که موها کمی به طرف نوگ قلم خم شوند . با ضربات ثابت و یکنواخت رنگ کنید از قلم مو… برای رنگ زدن استفاده نکنید و نگذارید قلم مو روی نوک موهای خود در قوطی نیمه خالی رنگ یا حلال باقی بماند. پس از هر بار مصرف باید قلم موها را با حلال های مربوطه کاملا تمیز بماند. پس از هر بار مصرف باید قلم موها را با حلالهای مربوطه کاملا تمیز کنید. برای کسب پرداختهای واقعا صاف چند دست رنگ لازم است. به هر حال، روش کار آن است که هر دست رنگ را پس از خشک شدن کامل صاف کنید که این کار با سنباده زدن (پشم فولاد-پوست آب) انجام گیرد.

روش دوم نگ آمیزی با غلتک است که این روش از استفاده قلم مو بهتر است در انتخاب غلتک سعی نمایید از غلتک نقاشی مرغوب (ب ااهرم دسته تلسکوپی ) که از پشم طبیعی گوسفند است استفاده نماییید چرا که این نوع غلتک رنگ را به خود بهتر جذب می نماید و کار با آن راحت تر و مناسبتر است البته در مورد گوش ه ها که غلتک امکان پوشش ندارد قلم مو کاربد بهتری دارد اگر چه غلتک های کو تاهتر مخصوصی برای استفاده از زهنوارها، قاب پنجره و گوشها ساخته شده است که در موارد فوق قابل استفاده است.

در این روش موهای غلتک نقاشی را از درازا به اندازه نصفیا کمتر در داخل رنگ نمایید و رنگهای اضافی را نیز مرتبا با توری مشبک مخصوص داخل ظرف تخلیه کنید نحوه رنگ زدن باید پشت سر هم و یکنواخت انجام گیرد و بایستی غلتک را روی دیوار از بالا به سمت پایین به حرکت درآورید. جهت حرکت دست ها باید به شکلی باشد که رنگ غلتک را به حالت یکپارچه روی سقف یا دیوارها قرار گیرد. بهتر است جهت رنگ امیزی ابتدا از سمت پنجره ها به طرف فضای داخلی انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ابتدا از سمت پنجره ها به طرف فضای داخلی انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ابتدا سقفها را رنگ بزنید، زیرا احتمال پاشیدن دانه های رنگ به دیوارها وجود دار.

هرگز غلتک را پی دیر پی در یک مسیر حرکت ندهید زیرا همان لایه نازک ابتدایی کفایت می کند.

 * * * * *

 اصول نقاشی بر دیوار گچی( خلاصه):

۱ – سنباده کاری (یا تیغ کشیدن) ملایم روی گچ

۲ – روغن زیر کار مناسب گچ

۳ – ماستیک با بتونه مناسب

۴ – سنباده بعد از خشک شدن بتونه

۵- گردگیری گرد و خاک حاصل سنباده

۶- رنگ آمیزی (آستری – دست اول) با قلمو و غلتک مرغوب

۷- لکه گیری دیوار با بتونه مخصوص پس از خشک شدن رنگ اولیه (آستر)

۸- سنباده کاری با سنباده نرم

۹- گردگیری از گرده ها و ذرات

۱۰- رنگ دوم

۱۱- رنگ سوم (رنگ رویه)

آموزش نقاشی ساختمانی

,نقاشی ساختمان در شهریار,نقاشی در شهریار,نقاشی در ساختمان,نقاشی ساختمان در مشهد,نقاشی ساختمان در کرج,نقاشی ساختمان در پرند,نقاشی ساختمان در تهران,نقاشی مولتی کالر نقاشی پلاستیک ساختمان,ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان,نمونه سوالات نقاشی ساختمان در,ترمیم ترکها در نقاشی ساختمان,کتابی در مورد نقاشی ساختمان,انواع رنگ در نقاشی ساختمان,نقاشی ساختمان در ترکیه کار,قیمت نقاشی ساختمان در اصفهان,انواع رنگها در نقاشی ساختمان,مدل نقاشی ساختمان در راهرو,هزینه نقاشی ساختمان در ۹۰,آموزش نقاشی ساختمان در اصفهان,نقاشی ساختمان در ایران نمونه عکس,فرمول ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان,جستجوی کار نقاشی ساختمان در اصفهان,راهنمای ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان,ترکیب رنگ ها در نقاشی ساختمان,لیست قیمت نقاشی ساختمان در مشهد,جزوه آموزشی در مورد نقاشی ساختمان