معرفی غلطک، قلم مو، پیستوله و معایب و مزایای آنها

معرفی غلطک، قلم مو، پیستوله و معایب و مزایای آنها

معرفی غلطک، قلم مو، پیستوله و معایب و مزایای آنها-عکسهای نقاشی ساختمان شهریار,
قیمتهای نقاشی ساختمان شهریار,
اتحادیه نقاشی ساختمان شهریار,
پمپ نقاشی ساختمان شهریار,
نقاشی در ساختمان,
درباره نقاشی ساختمان شهریار,
نقاشی ساختمان شهریار وسائل,
پیمانکار نقاشی ساختمان شهریار,
قیمت نقاشی ساختمان شهریار,نقاشی ساختمان رسول

بررسی معایب و مزایای غلطک – قلم مو – پیستوله و معرفی آنها

بررسی مزایا و معایب قلم مو:

مزایای قلم مو:

از آنجا که برای رنگ آمیزی سطوح مختلف قلم موهای متنوع و گوناگونی به لحاظ اندازه، فرم، ضخامت و جنس موهای آنها وجود دارند، لذا عامل تعیین کننده انتخاب نوع قلم مو و مناسب ترین آنها به نوع رنگ تهیه شده و همچنین میزان وسعت سطح بستگی دارد. به این معنا که قلم موهای مورد استفاده برای رنگ پلاستیک برای رنگ روغن به کار نمی روند و همچنین از قلم موهای کوچک برای رنگ آمیزی سطوح وسیع نمی توان استفاده کرد.

معایب قلم مو:

معرفی غلطک، قلم مو، پیستوله و معایب و مزایای آنها

از جمله معایب کاربرد قلم مو به مهارت مورد نیاز کاربر می توان اشاره کرد. در واقع برای به کارگیری قلم مو شخص می بایست از تبحر کافی بهره مند باشد زیرا در غیر این صورت با سطحی راه راه حاصل از رد قلم مو و یا شره های رنگ مواجه می شود.

مهمترین مزیت استفاده از قلم مو:

مهمترین مزیت آن این است که با توجه به تنوع موجود در تولید آن، پوشش اغلب سطوح حتی ناصاف و با برجستگی ها و فرورفتگی های مختلف امکان پذیر است مگر آنکه محدودیت فضایی فرورفتگی از مانور حرکتی قلم مو و دست جلوگیری کند که در چنین شرایطی اصراری بر به کارگیری قلم مو نبوده بلکه می بایست از ابزار دیگری استفاده کرد.

بررسی مزایا و معایب غلطک:

معرفی غلطک:

معرفی غلطک، قلم مو، پیستوله و معایب و مزایای آنها

غلطک ابزار دیگری برای رنگ آمیزی است که مانند قلم مو در اندازه ها و جنس های مختلف تولید می شود. غلطک شامل یک استوانه پوشش دار و همچنین یک دسته است که با کمی پیچ و خم به هم متصل هستند. برای آغشته کردن سطح پوشش غلطک که مانند قلم مو با توجه به نوع رنگ و کاربرد آن متفاوت است سینی مخصوصی در نظر گرفته شده است. این سینی دارای انتهایی کاسه مانند و گود برای نگهداری رنگ بوده و ابتدای سطح آن نیز با برجستگی های کنگره ای پوشش یافته است که نقش خروج رنگ های اضافی از غلطک را برعهده دارد. به این معنا که پس از قرار دادن غلطک در داخل قسمت گودی انتهایی سینی و آغشته کردن تمام سطح آن به رنگ، غلتک را چندین بار بر روی کنگره ها حرکت داده و اضافات رنگ آن را خارج سازید.

مزایای غلطک:

از جمله مهمترین مزایای غلطک کاربرد آسان آن و عدم نیاز به مهارت خاص نقاشی حرفه ای است. یعنی هر فردی که کمی با رنگ و نقاشی آشنایی داشته باشد می تواند خودش دست به کار شود. علاوه بر آن سرعت عمل در رنگ آمیزی با غلطک بیشتر از قلم مو بوده و نتیجه یکنواخت تری نیز حاصل می شود.

معرفی غلطک، قلم مو، پیستوله و معایب و مزایای آنها

معایب غلطک:

مهمترین عیب آن این است که برای پوشش رنگی سطوح دیوارها و سقف یک فضا از غلطک به عنوان تنها ابزار رنگ آمیزی نمی توان استفاده کرد بلکه برای تکمیل رنگ گوشه ها، زوایا، محل برخورد دو سطح دیوار و سقف با یکدیگر و قسمت های فرورفته و برجسته و غیره قلم موی مناسب مورد نیاز است.

بررسی مزایا و معایب پیستوله:

معرفی پیستوله – مزایا و معایب آن:

پیستوله ابزار دیگر رنگ آمیزی سطوح خارجی و داخلی ساختمان و همچنین لوازم دکوراسیون است که از یک مخزن و یک لوله و در نهایت سری مخصوص آن تشکیل شده است. این ابزار نسبت به قلم مو و غلطک از ابعاد بزرگ تری برخوردار بوده و همین موضوع محدودیت کاربرد آن را سبب می شود، زیرا داشتن پیستوله در خانه آن هم برای استفاده هر چند سال یک بار رایج نبوده و به فضایی کافی برای نگهداری نیاز دارد. در ضمن استفاده از پیستوله به عنوان جایگزین بقیه ابزارها اگرچه در همه موارد امکان ندارد ولی حتی اگر امکان پذیر باشد، به صرفه نیست زیرا به هنگام رنگ پاشی از به هدر رفتن مقدار زیادی رنگ نمی توان جلوگیری کرد و از این جمله معایب پیستوله است ولی با تمام این تفاسیر، برای رنگ آمیزی برخی از قسمت ها و سطوح، تنها ابزار کارا، پیستوله بوده و در ضمن سرعت عمل و یکنواختی نتیجه کار نیز از جمله مزایای مهم آن به شمار می آید.

معرفی غلطک، قلم مو، پیستوله و معایب و مزایای آنها

به عنوان مثال برای رنگ کردن سقف های کاذب پر پیچ و خم که در معماری های امروزی رواج یافته، پشت رادیاتورها و قسمت هایی مانند اینها کاربرد ابزار دیگری به جز پیستوله به نتیجه دلخواه منجر نخواهد شد.

رعایت چند نکته در نقاشی ساختمان:

معرفی غلطک، قلم مو، پیستوله و معایب و مزایای آنها

پس از پایان کار پروژه و حتی پس از اتمام هر روز کاری نقاشی، ابزار مورد استفاده را با حلال مخصوص رنگ خوب شسته و در گوشه ای قرار دهید تا در معرض هوا خشک شود. هرگز قلم مو و یا غلطک را آغشته به رنگ نگهداری نکنید.

چند عدد قوطی رنگ خالی و شیشه برای نگهداری باقی مانده رنگ های ساخته شده آماده کرده و پس از ریختن اضافات رنگ ها در آن برچسبی حاوی فضای رنگ به کار رفته و تاریخ بر روی آنها بچسبانید.

برای آنکه پس از اتمام هر روزه کار نقاشی مجبور به شستن سینی مخصوص غلطک نباشید، پیش از استفاده سطح داخل آن را با پلاستیک سلفون کاملا پوشش دهید سپس در پایان کار آن را دور انداخته و برای روز بعد از پلاستیک دیگری استفاده کنید.