نقاشی ساختمان در سردارجنگل

نقاشی ساختمان در سردارجنگل-شستشوی بلکا در شهریار,تاریخچه بلکا در شهریار,
اموزش بلکا در شهریار,کارخانه بلکا در شهریار,کاتالوگ بلکا در شهریار,طراحی بلکا در شهریار,اهواز بلکا در شهریار,
اموزش بلکا در شهریار,طرحهای بلکا در شهریار,انواع بلکا در شهریار,مواداولیه بلکا در شهریار,موادتشکیل دهنده رنگ

 

یک رنگ تشکیل شده از رنگدانه،رزین،حلال،خشک کن یا ماده سخت کننده میباشد.باوجود این،هیچ لزومی ندارد که همواره تمام این مواد در یک رنگ وجود داشته باشند.برعکس در اغلب رنگها،مواد اولیه فوق برای بوجود یک ماده پوشش دهنده به تنهایی کافی نمی باشد،اما به هر حال این مواد جزمواد اصلی رنگ بشمارمی روند.

در صنعت رنگسازی می توان با فرمولهای مختلف با مواد افزودنی به عنوان ابزاری برای اصلاح وبهبود پوشش رنگها استفاده کرد،در صورت استفاده درست از مواد افزودنی میتوان بدون هیچ گونه افزایش قیمت در رنگ تولیده شده،ویا حتی باکاهش دادن آن بدون تغییر در کیفیت آن،رنگی با بالاترین کیفیت تولید نمود.بنابرین مواد اضافه شونده یک جزاز پوششهاراتشکیل میدهند.

نقاشی ساختمان قلی پور

نقاشی ساختمان قلی پور

رنگهای روغنی براق آلکیدی الوان

نقاشی ساختمان در سردارجنگل با نقاشی ساختمان بابک قلی پور

 

اصولا رنگهای روغنی الوان،برپایه رزینهای آلکیدی و بر اساس فرمولاسیونهای موجودبا توجه با سازگاری با آب وهوای مناطق مختلف در صنایع رنگسازی تهیه می گردد.این دارای زمان بخصوص جهت خشک شدن دوام و چسبندگی مناسبی می باشدوپایداری خوبی نیز در برابر عوامل جوی از خود نشان می دهدلذا جهت محیط های داخلی و خارجی وکلیه سطوح فلزی،چوبی،گچی،سیمانی،آجری،مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگیهایی که این گونه رنگها دارندبه شرح زیر می باشد:

زمان خشک شدن مناسب حداکثر۱۶ساعت

صددرصدقابل شستشو بودن

قدرت پوشش دهی خوب

مقاوم در برابر سایش

خصوصیات رنگ مولتی کالر Multi color

نقاشی ساختمان در خیابان طالقانی کرج

مقاوم در برابر اشعه آفتاب ونور ماورابنفش

زمان اعمال لایه بعدی ۲۴ساعت به از پوشش اولیه

نحوه زدن بوسیله قلم مو،اسپری،وغلتک

استفاده از حلال وایت اسپریت

 

طریقه مصرف:

ابتدا سطح مورد نظر را از هرگونه آلودگی و چربی پاک وتازمانی که کاملا خشک نشده نمیتوان رنگ روغنی بر روی آن زد.پاک کردن وسنباده زدن رنگهای قدیمی از سطوح مورد نظر تا سطحی صاف ویکدست بوجود آید(سنباده زدن).در مواردی که سطح شوره زده باشد،باید حتما بااستفاده از برس وسنباده کاری سطوح فلزی میبایستی از هرگونه زنگ زدگی وبراده،عاری گردد.

۲-قبل از رنگ آمیزی می بایستی نقاطی که لکه دارد،لکه گیری کرد وبا مصالح مورد نیاز ترمیم وبا استفاده از گچ یا بتونه روغنی برای سطوح چوبی یا فلزی با بتونه داخلی برای سطوح داخلی ساختمان انجام گردد.

۳-پس از ترمیم کلیه نقاط ولکه گیری میتوان با استفاده از کاردک ولیسه،کلید نقاط برجسته روی سطوح را صاف به تناسب صافی یا زبری مورد انتظار از سطح،بر روی کل سطوح،سنباده زده شود.

۴-پس از آماده سازی و لکه گیری توسط گچ و یا بتونه قبل از رنگ آمیزی،پیشنهاد می گردد از رنگ آستر روغنی جهت سطوح گچی،یا سیمانی وچوبی و از ضد زنگ(پرایمر)جهت سطوح فلزی به عنوان اولین لایه استفاده گردد.

۵-در این مرحله بنابرضرورت وآماده شدن سطحی صاف،میتوان با لکه گیری با بتونه کاری و پرداخت آن را بوسیله سنباده کاری ادامه دهیم.

نقاشی ساختمان در مهرشهر

نقاشی ساختمان در مهرشهر

۶-رنگ روغن براق الوان الکیدی را بامقدار مناسب حلالهای وایت اسپریت رقیق نموده وسپس با ابزار مورد نظر مانند قلم مو،غلتک،یا پیستوله بر روی سطح مورد نظر می زنیم.

 

آشنایی با پوشش رنگ پلاستیکی الوان

رنگهای پلاستیکی با اضافه کردن رزین های سنتزی نظیر رزین حاصل از فنل و فرمالدئید که خاصیت پلاستیکی دارد،در روغن جلا حاصل می شوند. این نوع رنگها به خاطر دوام و قابل شستشو بودن،اهمیت و کاربردهای زیادی دارن،رنگهای لعابی یا مات با اضافه کردن هر نوع رنگی بکار می رود.

 

اصول برآورد مواد مورد لزوم زیر کار

در هر پروژه ساختمانی برآورد مواد مورد لزوم زیر کار باید از نظر ویژگیهای فیزیکی،شیمیایی،مکانیکی وقیمت وسایر مشخصه ها با آنچه در نقشه مشخصات فنی خصوصی،دستور کارهاوسایر مواد پیمان ذکر شده است،مطابقت داشته باشد.برآورد مصالح لازم جهت اجرای نقاشی،زیر کار و مصالح مورد نیاز بر اساس پلان و نقشه ها  و مصالح مصرفی قابل محاسبه است که معمولا قبل از تهیه و خرید مصالح لازم توسط مهدسی پروژه و گروه پیمانکار(نقاش)محاسبه می شود.نقشه های اجرایی باید در بردارنده جزئیات مربوط به بافت و شکل نماسازی و در تعیین آنها به مسایل اقتصادی ونوع کاربری در ساختمان توجه شده باشد.

,نقاشی ساختمان در شهریار

,نقاشی ساختمان در شهریار

برای برآورد ومحاسبه مقدار مواد مورد نیاز زیر کار لازم است ابتدا مساحت سطحی را که قصد رنگ آمیزی آن را دارید بر حسب متر مربع با استفاده از فرمولهای ساخت بدست آورده ومحاسبه و تعیین کنیم که چه مقدار از هر یک از مواد با توجه به تجربه ای که در این زمینه قبلا بدست آورده ایم بطور مجزابرآورد کنیم.لازم به یادآوری است که سططحی که قبلا رنگ آمیزی شده و فرسایش یافته مواد بیشتری نسبت به سطوح نوجذب می کنند.بنابراین مقدار مواد زیر کار بیشترینسبت به سطوح نو تهیه وجهت زیر سازی آماده نمود.

مواد مورد لزوم زیر کار عبارتنداز:

۱-سنباده جهت سنبباده زدن سطوح وآماده سازی آنها

۲-روغن اندود کردن سقف و دیوار ها (الیف)

۳-بتونه زیر کار

۴-بتونه مجدد فوری

۶-سنباده کاری مجدد تا آماده سازی

۷-آستر مرحله دوم

میزان رنگ مورد نیاز:برای سطح خوب به ازا هر ۴تا ۶متر مربع یک کیلو گرم بدبه ازاهر۳تا ۴متر مربع یک کیلوگرم است.